یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِمَنْ فِی أَیْدِیكُمْ مِنْ الأَسْرَى إِنْ یَعْلَمْ اللَّهُ فِی قُلُوبِكُمْ خَیْرًا یُؤْتِكُمْ خَیْرًا مِمَّا أُخِذَ مِنْكُمْ وَیَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ (أنفال: 70).
این آیة شریفه، سه قید برای جنگ ذکر نموده نخست آنکه: مسلمانان در راه خدا بجنگند (نه برای دنیاطلبی و غنیمتیابی)! دوّم آنکه: مسلمانان با کسانی بجنگند که برای پیکار با ایشان آمدهاند (نه کسانی که سر جنگ با آنها ندارند)! سوّم آنکه: مسلمانان به هیچکس تجاوز روا ندارند یعنی زنان و کودکان و پیران و کسانی را که اهل جنگ نیستند همه را محترم شمرند چنانکه طبری از ابن عبّاس (پسر عموی پیامبر) آورده که در تفسیر آیة مزبور گفت:
خشونت ازمنظرقرآن(2)
یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِمَنْ فِی أَیْدِیكُمْ مِنْ الأَسْرَى إِنْ یَعْلَمْ اللَّهُ فِی قُلُوبِكُمْ خَیْرًا یُؤْتِكُمْ خَیْرًا مِمَّا أُخِذَ مِنْكُمْ وَیَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ (أنفال: 70).
«ای پیامبر، به اسیرانی که در دست شما هستند بگو اگر خداوند بداند که در دلهای خود نیت خیری دارید بهتر از آنچه که از شما گرفته شده، به شما خواهد داد و گناهانتان را میآمرزد که خداوند بسی آمرزنده و مهربان است».وَقَاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَكُمْ وَلاَ تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لاَ یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ (بقره: 190)
«با کسانیکه به جنگ شما میآیند، در راه خدا پیکار کنید و تجاوز روا مدارید که خدا تجاوزگران را دوست نمیدارد».
این آیة شریفه، سه قید برای جنگ ذکر نموده نخست آنکه: مسلمانان در راه خدا بجنگند (نه برای دنیاطلبی و غنیمتیابی)! دوّم آنکه: مسلمانان با کسانی بجنگند که برای پیکار با ایشان آمدهاند (نه کسانی که سر جنگ با آنها ندارند)! سوّم آنکه: مسلمانان به هیچکس تجاوز روا ندارند یعنی زنان و کودکان و پیران و کسانی را که اهل جنگ نیستند همه را محترم شمرند چنانکه طبری از ابن عبّاس (پسر عموی پیامبر) آورده که در تفسیر آیة مزبور گفت:
«لاتَقتُلُوا النِّساءَ وَلا الصِّبیانَ ولا الشَّیخَ الکَبیرَ ولا مَن أَلقی إِلَیکُمُ السَّلَمَ وَکَفَّ یدَهُ، فَإِن فَعَلتُم هذا فَقَدِ اعتَدَیتُم». (تفسیر طبری، ذیل آیة 190 از سورة بقره)
یعنی: «زنان و کودکان و پیرمردان و کسی که اظهار صلح به شما میکند و دست از جنگ باز میکشد، هیچکدام را نکشید که اگر چنین کردید بیتردید تجاوز نمودهاید»
اوصاف الهی...
{اوصاف پروردگار}
اِنَّ اللهَ لا یوصَفُ اِلاَّ بِما وَصَفَ به نَفْسَهُ وَ اَنّی یوصَفُ الذَّی تَعجِزُ الحَواسُُّ اَنْ تُدْرِکَهُ وَ الاَوْهامُ اَنْ تَنالُهُ وَ الخَطَراتِ اَنْ تَحُدَّهُ وَ الاَبْصارُ عَنِ الاحاطَهِ بِه نَای فی قُرْبِهِ وَ قَرُبَ فِی نَایهِ، کَیفَ الکَیفَ بِغَیر اَنْ یقال: کَیفَ، وَ اینَ اْلاینَ بِلا أن یقالَ: اینَ هُو، مُنْقَطِعُ الکَیفِیهِ وَ الاینیهِ الواحِدُ الاَحَدُ، جَلَّ جَلالُهُ و تَقَدَّسَتْ اسْماؤُهُ؛ 11
به راستی که خدا جز بدانچه خودش را وصف کرده است، وصف نشود. کجا وصف شود آن که حواس از درکش عاجز است، و تصورات به کنه او پی نبرند، و در دیدهها نگنجد، او با همه نزدیکیاش دور است و با همه دوریاش نزدیک، کیفیت و چگونگی را پدید آورده، بدون اینکه خود کیفیت و چگونگی داشته باشد. مکان را آفریده، بدون این که خود مکانی داشته باشد. او از چگونگی و مکان برکنار است، یکتای یکتاست، شکوهش بزرگ و نامهایش پاکیزه است.
سلام برهدایت گربزرگ...
{خدا ترسی}
مَنْ اتَّقی الله یتَّقی، وَ مَنْ اطاعَ لله یطاع، و من اطاعَ الخالق لم یبال سَخَطَ المَخْلُوقین، و مَنْ اَسْخَطَ الخالق فَلییقَنَ ان یحِلَّ به سَخَطَ المَخلوقین؛9
هر کسی از خدا بترسد، مردم از او بترسند، هر که خدا را اطاعت کند، از او اطاعت کنند، و هرکه مطیع آفریدگار باشد، باکی از خشم آفریدگار ندارد، و هر که خالق را به خشم آورد، باید یقین کند که به خشم مخلوق دچار میشود.
پیامهای اساسی
حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای آلماس بیگ آتامبایف رییس جمهوری قرقیزستان، با تأکید بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه میان کشورهای برادر و مسلمان، تأکید کردند: اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزایش ارتباطات و پیوندهای همهجانبه و مستحکم بین کشورهای برادر اسلامی است.
اقسام وحی
شياطين نيز وحي دارند.
{…إنَّ الشَّياطِينَ لَيُوحُونَ إلي أوْلِيائِهِمْ…} سوره انعام آیه 121؛
و معناي جامع وحی «تفهيم خفيّ» است؛ يعني، طوري مطلب را بفهماند كه همه كس نفهمند! اين معنا در غريزهي نحل و الهام به مادر موسي و وسوسههاي شيطان نيز هست.
اقسام وحي
امّا وحي انبياء ( علیهم السلام )، وحي مقدّسي است كه ارتباط با عالم ربوبي دارند. آن هم چند قسم است كه قرآن مي فرمايد:
{ وَ ما كانَ لِبَشَرٍ أنْ يُكَلِّمَهُ اللهُ إلاّ وَحْياً أوْ مِنْ وَراءِ حِجابٍ أوْ يُرْسِلَ رَسُولاً…} سوره شوری آیه 51؛
گاهي خدا بدون وساطت مَلَك با پيغمبري سخن ميگويد و به قلبش الهام ميكند، گاهي از اوقات از پس پرده سخن ميگويد؛ يعني، صدا از چيزي به گوشش ميرسد، مانند شجرهي طور كه حضرت موسي در وادي طور از درختي صدا شنيد كه:
{ إنِّي أنَا رَبُّكَ فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ…} ؛
«اي موسي! من خداي تو هستم. پس كفشهاي خود از پا بيفكن!»
آنجا وحي « مِن وراء حجاب» بود. در شب معراج هم رسولخدا(ص) مشافهتاً { مشافهتاً : به طور شفاهی } با خدا سخن گفته و آن خطاب هاي مكرّر «يا احمد» كه در روايت معراج داريم، از قبيل « وحيِ من وراء حجاب» است، كه سخنگو ديده نميشود و تنها صدا شنيده ميشود.
(او يُرسِل رسولاً)؛ گاهي هم مَلَك واسطه ميشود و به وسيلهي ملك ابلاغ وحي ميگردد و آن هم ممكن است به چند صورت تحقّق پيدا كند.
چگونگي تلقي وحي توسط رسول اكرم (ص)
نقل شده كه از رسول اكرم(ص) پرسيدند شما چگونه تلقّي وحي ميكنيد؟! فرمود:
(اَحْياناً يَأتيني في مِثْلِ صَلْصَلَةِ الْجَرَسِ وَ هُوَ اَشَدُّه عَلَيَّ)؛
«گاهي صدايي مانند صداي زنگ به گوشم مي رسد و آن شديدترين نوع وحي براي من است!»
و احياناً؛
(يَأتيني مَلَكٌ في مِثْلِ صُورَةِ الرَّجُلِ)؛ (مسند احمد بن حنبل جلد 4 صفحه 158 )
«فرشته اي بهصورت مردي بر من ظاهر ميشود».
گاهي هم ملك را بهصورت خلقت اصلياش مشاهده ميكنم. يك بار جبرئيل را ديدم كه زمين و آسمان را پر كرده بود و از شش طرف صدا به گوشم مي رسيد. حالا ميخواهيم بگوييم: ائمه( علیهم السلام ) مهبط وحي هستند؛ يعني، وحي به آنها نازل ميشود، امّا نه وحي تشريعي! بعضي اين جمله را چنين معنا ميكنند: شما مهبط وحي هستيد؛ يعني در دودمان شما وحي نازل شده است، نه بر خود شما. بر پيغمبر وحي نازل شده و چون شما انتساب به او داريد، مي توان گفت: شما مهبط وحي هستيد. در اين صورت اين تعبير، تعبير مجازي خواهد بود ولي ميتوانيم آن را به معناي حقيقي اش حمل كنيم و بگوييم شما خودتان مهبط وحي هستيد. امّا نه وحي تشريعي كه مُنافي با ختم شريعت باشد، بلكه وحي به عبارت تبييني، يعني پيامبر اكرم(ص) از طريق وحي، تشريع شريعت ميكند و ائمه دين( علیهم السلام ) از طريق وحي، تبيين شريعت ميكنند، طبيعي است كساني كه ميخواهند حقايق وحي قرآني را براي مردم بيان كنند، بايد ارتباط مستقيم با فرستنده ي قرآن داشته باشند تا از خطا در بيان، معصوم باشند.
سلام
سم الله الرّحمن الرّحيم
( اَلسَّلامُ عَلَيْكُم يا اَهْلَ بَيْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعَ الرِّسالَةِ وَ مُخْتَلَفَ الْمَلائِكَةِ وَ مَهْبَطِ الْوَحْيِ )
«سلام بر شما اي خاندان نبوّت و جايگاه رسالت و محلّ رفت و آمد فرشتگان و جاي فرود آمدن وحي»
كيفيّت سلام گفتن در اقوام مختلف
از جمله ی آداب اجتماعي در دين مقدّس اسلام، موضوع «سلام» است، يعني وقتي دو نفر مسلمان با هم ملاقات ميكنند، پيش از هر رفتار و گفتاري به يكديگر سلام مي کنند ، يكي سلام ميكند و ديگري جواب سلام ميدهد. البتّه ، هر قومي ادب خاصّي به هنگام ملاقات با يكديگر دارند. بعضي به عنوان تعظيم خم ميشوند، بعضي كلاه از سر خود برميدارند، بعضي دست بلند ميكنند و بعضي دستِ يكديگر را ميفشارند. تحيّت { درود گفتن ، سلام گفتن } قوم عرب پيش از ظهور اسلام، گفتن «حيّاك الله» بوده است؛ يعني «خدا زندهات بدارد».
تأكيد دين اسلام بر سلام گفتن
دين مقدّس اسلام در اين خصوص دستور سلام داده و هيچ گفته و كاري را جايگزين آن ندانسته و فرموده است :
(مَن بَدَءَ بِالْكَلامِ قَبْلَ السَّلامِ فَلا تُجيبوُه)؛اصول کافی جلد 2 صفحه 644
«هر كه پيش از سلام، شروع به سخن كند، جوابش را ندهيد.»
معنا و مفهوم سلام
سلام در لغت عرب، معاني متعدّد دارد كه اصل در آنها معناي سلامتي است؛ يعني، سالم بودن آن هم به طور مطلق و از تمام جهات و جوانب. سلامت جسماني و مصونيّت از بيماريها، سلامت معنوي و محفوظ بودن از گمراهي و ضلالت در دين و امور ديني، سالم ماندن از گزند حوادث و پيش آمدهاي ناگوار، سالم ماندن از شرّ وسوسههاي شيطاني و رذايل اخلاقي، مصونيّت از ناامنيهاي اجتماعي و … كه تمام اين ها در يك جملهي كوتاه «سلامٌ عليكم» جمع است.
ويژگيهاي سلامِ اسلامي
سلامِ اسلامي، در عين اين كه رسم درود و تحيّت و اظهار ادب به هنگام ملاقات است، مشتمل بر دعا و نُصح { نیک خواستن ، محبت خالص } و خيرخواهي براي طرف مقابل نيز هست، چنانكه گفتيم: طلبِ سلامت مطلقه است و همچنين اعلام صلح و سازش است. هر مسلمان كه در اوّلين لحظهي ملاقات با مسلمان ديگر ميگويد: «سلامٌ عليكم»، يعني برادرم، از طرف من مطمئن باش، من خيرخواه و سلامت خواه تو هستم؛ من با تو در حال صلح و صفايم؛ هيچ گزند و آسيبي از من به تو نخواهد رسيد؛ كلاه سرت نخواهم گذاشت؛ خيانت به تو نخواهم كرد؛ جنس مغشوش{ ناخالص ، آمیخته شده } به تو نخواهم داد؛ دروغ به تو نخواهم گفت؛ مال و جان و ناموس و آبروي تو از قِـبَل من در امان است و هرگز بر خلاف سلامت و مصلحت تو اقدامي نخواهم كرد. اين، معناي سلام و سلام عليكم است كه مسلمانها موظّفند در اوّلين لحظهي ملاقات، اين جمله را به هم بگويند و به يكديگر امنيّت همه جانبه بدهند و با همين جملهي كوتاه كه ردّ و بدل ميكنند، با هم پيمان صلح و صفا ببندند و در حفظ سلامت و مصلحت يكديگر بكوشند.
آيا اين سلام ما، سلام اسلامي است؟!
سلام را مستحبّ قرار دادهاند و جوابش را واجب! آيا اكنون، واقعاً مسلمانها با يكديگر چنينند؟! سلامشان، سلام واقعي و صميمي است؟! همه خيرخواه و سلامت خواه يكديگرند؟ همه در حال صلح و صفا و سازش با همديگرند؟ يا مثل گرگ و پلنگ به هم ميغرّند و مانند دو شعلهي آتش به هم ميپرند؟
در زبان، سلام عليكم ميگويند و در دل نقشهي نيرنگ و خيانت دربارهي هم ميكشند!! اگر اين بازار، بازار سلام بود، اين همه رباخواريها و كلاه برداريها و ورشكستگيها و خون يكديگر مكيدنها كجا بود؟! اگر اين ملّت، ملّت سلام بود، اين همه درد و مرضها و ناسلامتي ها در بين ما چه ميكرد؟ اين همه ناله و افغان از دست همديگر، اين همه پرونده هاي جنايي و غوغاي دادگستري و شهرباني در بين ملّت سلام كه به قول خود سلامت خواه و خيرخواه يكديگرند، چه ميكند؟
اگر به اين دستور سادهي اسلام عمل ميشد…!
اگر دنياي بشر به همين يك دستور سادهي اسلام عمل ميكرد؛ يعني، تمام دولت هاي روي زمين به هم سلام ميكردند، تمام ملّتها به هم سلام ميكردند، اعلام سلامت خواهي و امنيّت خواهي به هم ميدادند، پيمان صلح و صفا و سازش با هم مي بستند، كِي اين همه درّنده خويي ها و برادر كُشي ها به ميان ميآمد و آسايش جسم و جان بشر را به خطر ميانداخت؟!
دنيا اگر دنياي سلام بود، اين همه كارخانه هاي اسلحه سازي در آن چه ميكرد؟ اين همه توپ و تانك و تفنگ و بمبهاي آتش زا و اتمي در آن چه جايي داشت؟
فرهنگ روزه داری...
ماه رمضان فرا رسید و روزهداران یک ماه پرفضیلت و روحانی را پیش رو دارند؛ ماهی برای پاکسازی جسم و جان!
روزهداری در فرهنگهای مختلف:
روزهداری یعنی اینکه یک روز را بدون خوردن و آشامیدن سپری کنید و بدن فقط از ذخایر خود برای گذران امورات خود استفاده کند. در برخی فرهنگها افراد روزهدار آب میخورند و از خوردن غذا خودداری میکنند. در برخی فرهنگها نیز روزهداری به این معنی است که فرد روزهدار میزان کالری دریافتی روزانه را کاهش میدهد اما آن را قطع نمیکند. در این صورت میزان کالری به 250 کیلوکالری محدود میشود. اما در روزهداری مذهبی فرد روزهدار از اذان صبح تا غروب بهطور کامل خود را از خوردن و آشامیدن منع میکند.
اثرات روزهداری در بدن
روند سوختوساز بدن به محض توقف خوردن و آشامیدن به حرکت میافتد و بدن خیلی زود به ذخایر چربی خود متوسل میشود. زمانی که روزه میگیرید مغز به گلوکز نیاز پیدا میکند. در نتیجه از ذخایر چربی بافتها استفاده کرده و تری گلیسیرید را به گلیسرول تبدیل میکند که خود به گلوکز تبدیل میشود.
روزه علاوه بر برکات معنوی که برای همه دارد، روند پیری سلولهای بدن را به تأخیر میاندازد، بدن را تمیز و پاکسازی میکند و از ابتلا به بیماریهای مزمن پیشگیری میکند.
مظنونین همیشگی...
آیامیدانیددختران راچه کسانی زنده به گورمی کردند؟
آیامیدانیدکودکان زیرپنج سال یهودی راچه کسانی درکوره می سوزاندند؟
آیامیدانیدچه کسانی فرزندان مسیحی ومسلمان رادزدیده ودرکوره های آتش میسوزانند؟
همانان که سوپ جنین میخورندولوازم آرایشی با گوشت وپوست جنین میسازند…
وهمانان که هرانسانی رابه چشم قربانی ابلیس می بینند…
یاران چه مزحکانه...
عقل که نباشه جون درعذابه
سلام بررمضان
سلام بررمضان
بدون شرح
بدون شرح
بدون شرح
خط امام...
اگر روابط سیاسی دول اسلامی با بیگانگان موجب استیلای آنان بر بلاد مسلمین یا نفوس و اموالشان شود یا موجب اسارت سیاسی مسلمین گردد،
بر رؤسای دولت ها حرام است که چنین روابط و مناسباتی داشته باشند،
و پیمان هایشان باطل است؛
و بر مسلمین واجب است که آنها را ارشاد کنند،
و آنان را ولو با مقاومت منفی و ترک این گونه روابط ملزم نمایند.
[تحریرالوسیله جلد 2 صفحه 329]
چرا مذاكره؟؟؟؟؟
به گزارش خبرگزاري دانشجو ، حسن عباسی در دانشگاه ایلام در مورد مذاکران ۱+۵ بیان داشت: در دشمنی آمریکا با ایران تنها دولت آمریکا است که ضرر می کند، در سال های پیش که آمریکا با ایران مذاکره نکرد، موضوع هولوکاست و رو شدن این دروغ در سراسر جهان از سوی ایران مطرح شد، دوستی آمریکای لاتین با ایران، بیداری اسلامی در دو قاره آسیا و آفریقا، فعال شدن ۱۹ هزار سانتریفیوژ، قدرتمند شدن ایران در عرصه جهانی و حمایت ایران از اسد، نصرلله و حماس در برابر اسرائیل از ضررهایی بود که آمریکا متقبل شد.
وی ادامه داد: ایران از نظر نظامی کشوری است که برد موشک بالستیکش بالای ۲۰۰ کیلومتر است، بخش کوچکی از تسلیحات نظامی ایران در دست کشورهای منطقه است، کشور ما به صورت غیر مستقیم با اسرائیل می جنگد و تا به امروز پیروز میدان بوده، رهبران گروهک های تروریستی در هر کشوری که تکان می خورند، اطلاعات ایران آمار آن ها را در دست دارد، با وجود آشفتگی وضعیت کنونی کشورهای همسایه، ایران قدرت بلامنازع منطقه است و در حال حاضر به مرحله ای از قدرت رسیده ایم که اگر شش ماه عقب نشینی تاکتیکی کنیم، باز هم در موضع قدرت قرار داریم.
رهبرا....
فتنه هشتادوهشت ، هشت ماه طول کشيد ، ولي نمی گذاريم فتنه بزرگ تر که فرموديد حتی يک روز هم طول بکشد.
امام خامنه ای:
به مذاکرات بدبينم.
روحاني:
به مذاکرات خوش بينم.
امام خامنه ای:
بايدامربه معروف ونهی ازمنکر کرد.
روحانی:
مردم نياز به ارشاد ندارند.
امام خامنه ای:
گاهي شنيده می شود کسانی درگوشه وکنارمی گويند آقا ، مگرما موظفيم مردم رابه بهشت برسانيم؟
خب بله ، فرق حاکم اسلامی با حاکمان ديگر در همين است ، این وظيفه ماست.
روحانی:
بگذاريد مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند.نمی توان با زور وشلاق مردم را به بهشت برد.
امام خامنه ای:
این منبرها یک وسیله منحصر به فرد است ، اگرمحتوا ومضمون منبرهای ما شایسته باشد ، هیچ وسیله ای نمی تواند با آنها مواجهه ومقابله کند.
روحانی:
دورارن پیامهای یک طرفه به سرآمده ، دوران رساندن پیام ازطریق بلند گوهای یک طرفه ، منبرهای یک طرفه به سرآمده.
خنده های امیدبخش پدرم...
باشهپرعشق،اوج جبراییلیم
بالاسرخصم،مثل عزراییلیم
لبیک لک قائدناالخامنه ای
ماعاشق انتقام ازاسراییلیم
شرح های زیارت جامعه کبیره ...
شرحهای زیارت جامعه:
بر این زیارت شرحهای متعددی نوشته شده است. محمدتقی مجلسی (متوفی ۱۰۷۰ق) آن را دوبار شرح کرده است:
یک بار به عربی در ضمن روضة المتقین که شرحِ کتاب من لایحضره الفقیه ابن بابویه است،
و یک بار به فارسی در ضمن کتاب لوامع صاحبقرانی که شرح فارسی همان کتاب ابن بابویه است. محمدباقر مجلسی هم در بحارالانوار،[۱۳] به ایجاز، فقراتی از آن را شرح کرده است.
مهمترین شرح زیارت جامعه، شرح شیخ احمدبن زین الدین اَحسائی (متوفی ۱۲۴۱ یا ۱۲۴۳) است که با نام شرح الزیارة الجامعة الکبیرة، در چهار مجلد، بارها به چاپ رسیده است. این شرح مفصّلترین و علمیترین شرح زیارت جامعه است که بر مشرب شیخیه نوشته شده و آکنده از مباحث کلامی و ادبی و حدیثی و فلسفی است. الانوار اللامعة، از شروح متأخر زیارت جامعه به قلم سید عبداللّه شُبّر، نیز موجز و مفید است.
رازطول عمر<امام زمان>
آيتالله محمدرضا مداحي آملي:
دانشمندان علم فيزيک ميگويند اگر چيزي را بحرکت درآورديم آن متاع به طور جاويد به حرکت خود ادامه ميدهد مگر آنكه مانعي بر سر راه آن قرار گيرد و آنرا از حرکت بازدارد يا اگر شيئي، را سکون دهيم بطور ابد در سکون خود باقي ميماند مگر آن سکون را مانعي برهم زند.
با اين قاعده فيزيک، اگر بدني آفريده شده و بحرکت درآمد اين بدن ادامه حيات جاويد ميدهد مگر بازدارندگاني او را باز دارند. انسانهايي در آفرينش هستند که به خاطر مصالحي موانع و بازدارندهها را از جلوي آنها برداشته و آن برترينها به عمر طولاني خود ادامه ميدهند. موريس مترلينک در کتاب حشره شناسي درباره زنبور عسل مينويسد:
دانشمندان مگسي که عمر او شش ماه بودو تحت مراقبت ويژه از لحاظ غذا و محيط و... قرار دادهاند و توانستهاند عمر آنرا به شصت برابر برسانند يعني سي سال آنرا نگهداري نمايند،پس اگر عمر آدمي را يکصد سال در نظر بگيريم طبق اين فرمولها يک انسان ميتواند با مواظبت همه جوانب آن شش هزار سال زيست نمايد.
يكي از دانشمندان و رياضي دانان و نابغه در فيزيک اختري ابو جعفر محمد بن ايوب حاسب جعفري آملي است. اين دانشمند بر خلاف علماي ديگر که خواسته و ناخواسته متاسفانه کتابهاي خود را به عربي نوشتهاند همه کتابهاي خود را به پارسي نوشت ايشان کتابي دارد به نام «استخراج» که در شناخت عمر و راز و رمز بقا و طولاني شدن آن است.ايشان راز و رمز طول عمر و بقاي آنرا مواظبت دقيق و ظريف سه چيز ميدانند:
1- مواظبت غذا
2- مواظبت هوا و تنفس 3
- مواظبت محيط زيست سالم زي
ولایت مداران...
بدرستی که شیعیان ما قلبشان از هرناخالصی و حیله و تزویر پاک است. امام حسین(ع)
السلام علیک یااباالفضل...
مصلح بزرگ، حجت خدا و بقیة الله الاعظم، امام زمان (عج) – قائم آل محمد (ص) در بخشی از سخنان زیبای خود درباره عمویش عباس (ع) چنین می گوید:
«سلام بر ابوالفضل، عباس بن امیرالمؤمنین، هم درد بزرگ برادر که جانش را فدای او ساخت و از دیروز بهره فردایش را برگزید، آنکه فدایی برادر بود و از او حفاظت کرد و برای رساندن آب به او کوشید و دستانش قطع گشت. خداوند قاتلانش، «یزید بن رقاد» و «حیکم بن طفیل طایی» را لعنت کند…» (۱)
امام عصر – عجل الله تعالی فرجه – صفات والای ریشه دار در عمویش، قمر بنی هاشم و مایه افتخار عدنان را چنین بر می شمارد و می ستاید:
۱- همدردی و همگامی با برادرش سید الشهداء (ع) در سخت ترین و دشوارترین شرایط تا آنجا که این همگامی و همدلی ضرب المثل تاریخ گشت.
۲- فرستادن توشه آخرت با تقوا، خویشتنداری و یاری امام هدایت و نور.
۳- فدا کردن جان خود، برادران و فرزندانش در راه سرور جوانان بهشت، امام حسین (ع).
۴- حفاظت از برادر مظلومش با خون خود.
۵- کوشش برای رساندن آب به برادر و اهل بیتش هنگامی که نیروهای ستمگر و ظالم مانع از رسیدن قطره ای آب به خاندان پیامبر (ص) شده بودند.
————————————–
السلام علیک یااباعبدالله...
چه دارد آن كس كه تو را ندارد؟ و چه ندارد آن كه تو را دارد؟ آن كس كه به جای تو چیز دیگری را پسندد و به آن راضی شود، مسلما زیان كرده است . امام حسین(ع)
بدون شرح
بدون شرح
ذریه طیبه...
. احترام به ذریّه زهرا(س)
و الله لا اعطی الدنیه من نفسی ابدا و لتلقین فاطمه اباها شاکیه ما لقیت ذریتها امته و لا یدخل الجنه احد اذاها فی ذریتها.
(لهوف سید بن طاوس، ص23)
به خدا قسم من هرگز زیر بار پستی و ذلت نخواهم رفت و در روز قیامت، فاطمه زهرا پدرش را ملاقات خواهد کرد، در حالی که از آزاری که فرزندانش از امّت پیامبر(ص) دیده اند به پدر خویش شکایت خواهد برد و کسی که ذریه فاطمه را آزار دهد داخل بهشت نخواهد شد.
سخن عاشقان
یاموسی کاظم علیه السلام...
شیرین سخنان
گلچینی از سخنان نورانی امام حسین(ع)
نویسنده : عسکری اسلامپور کریمی
1. ثواب گوش دادن به قرآن
… واستمع القرآن کتب الله له بکلّ حرفٍ حسنةٌ
(اصول کافی،ج 2،ص 611)
و هر کس گوش به قرآن دهد، خداوند در مقابل هر حرفی که شنیده است یک حسنه برایش ثبت می کند.
2. مخلوقات بدون پدر و مادر
وسبعةُ اشیاء لم تُخلق فی رحم فأولها آدم ثمّ حوّاءُ والغَرابُ وکبشُ إبراهیم (ع) و ناقةُ الله و عصا موسی (ع) والطیر الذی خلقه عیسی بن مریم(ع) (تحف العقول، ص174)
امام حسین (ع) ضمن جواب به سئوال های پادشاه روم فرمود: و اما هفت موجودی که بدون خلقت در رحم مادر آفریده شدند حضرت آدم، حوّا، کلاغ، قوچ حضرت ابراهیم و ناقه حضرت صالح و عصای حضرت موسی و پرنده ای که عیسی بن مریم آن را درست کرد.
3. ترس از خدا و شدائد آخرت
لا یَأمَنُ مِن یوم القیامةِ إلاّ مَن قَدْ خافَ اللهَ فِی الدُّنیا
(بلاغة الحسین، ص 285)
کسی از اهوال و شدائد قیامت در أمان نمی باشد، مگر آن که در دنیا ترس از خدا داشته باشد.
4. مرگ با عزت
مَوت فی عزّ خیردٌ من حیاة فی ذلّ(بلاغة الحسین، ص 282)
مرگ با عزت بهتر از زندگی ننگین است.
5. غیبت لقمه سگ های جهنم
یاهذا کفّ عن الغیبة فإنها أدام کلاب النّار(تحف العقول، ص 177)
امام حسین (ع) به شخصی که غیبت دیگری را می کرد فرمود: خود را از غیبت باز دار، و همانا آن لقمه سگ های آتش جهنم است.
قلب سلیم
کمال همنشین...
همنشینی با افراد پست و گناهکار
مُجالسةُ أهلِ الدِّنائَةِ شر، و مجالسة اهل الفسق ریبة.
(الشهاده، ص 43)
همنشینی با افراد پست و رذل موجب شرّ خواهد شد، و همنشینی با معصیت کاران موجب شکّ و تردید در درون انسان می گردد.
یاالله مددی...
دنیا طلبان...
. دنیا و اهل دنیا
إنّ الله خلق الدّنیا للبلاء، و خلق أهلها للفناء.(الشهاده، ص 196)
همانا، خداوند دنیا را محل آزمایش آفریده، و موجودات دنیا را برای فانی شدن و رفتن به عالم دیگری.
سران شیطانی...
فهرست برخی از اعضای گروه بیلدربرگ
نقشه بر اساس تعداد اعضای شرکت کننده در گروه
نوشتار اصلی: فهرست شرکتکنندگان در گروه بیلدربرگ
فهرست زیر شامل افرادی است که در گذشته و یا در زمان حال در گروه بیلدربرگ عضویت داشته و دارند. از این افراد، برخی از اعضای دائم گروه بیلدربرگ هستند و برخی تنها در زمانی خاص در همایشهای سالیانه گروه بیلدربرگ به عنوان «مهمان» دعوت شدهاند.
اعضای خاندانهای سلطنتی
پرنس فیلیپ همسر الیزابت دوم، ملکه بریتانیا و دوک ادینبورو
پرنس چارلز ولیعهد بربیتانیا و پرنس ولز (از ۱۹۸۶ میلادی - تاکنون)
ملکه بئاتریکس هلند[۲]
کلاوس فون آمسبرگ، همسر ملکه هلند
ویلم الکساندر، ولیعهد هلند (۲۰۰۱)
خوآن کارلوس اول، پادشاه اسپانیا
ملکه سوفیا، همسر خوآن کارلوس پادشاه اسپانیا
شاهزاده اینفانتا کریستینا، دختر خوآن کارلوی پادشاه اسپانیا
پرنس فیلیپ، ولیعهد بلژیک
کارل گوستاو شانزدهم، پادشاه سوئد
هانس ادام دوم، شاهزاده لیختن اشتاین
پرنس الکس، شاهزاده دانمارک
بیل کلنتون
سیاستمداران
انگلستان
گوردن براون نخستوزیر سابق بریتانیا (از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۱ میلادی)
تونی بلر نخستوزیر اسبق بریتانیا و میانجی گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه معروف به «کورتیت»
جان میجر نخستوزیر اسبق بریتانیا
مارگارت تاچر نخستوزیر اسبق بریتانیا
جیمز کالگهان نخستوزیر اسبق بریتانیا
ادوارد هیث نخستوزیر اسبق بریتانیا
هارولد ویلسون نخستوزیر اسبق بریتانیا
فرانسه
والری ژیسکار دستن رئیسجمهور اسبق جمهوری فرانسه
لیونل ژوسپن نخستوزیر اسبق جمهوری فرانسه
ژرژ پمپیدو نخستوزیر اسبق جمهوری فرانسه
دومینیک دوویلپن نخستوزیر اسبق جمهوری فرانسه (سال ۲۰۰۳ میلادی)
لورن فابیوس نخستوزیر اسبق جمهوری فرانسه
میشل روکارد نخستوزیر اسبق جمهوری فرانسه
پیر بروگووی نخستوزیر اسبق جمهوری فرانسه
علم وپیشرفت آن!!!!
قال رسول الله صلی الله علیه وآله:
من عرف نفسه فقدعرف ربه
کسی که خویشتن را بشناسد،به شناخت پروردگارش خواهدرسید.(1)
!!!!نظریه هاچینگ:
ارتباط فردباخویشتن -که مشکلترین ارتباط وعالیترین مرحله است وباعث رسیدن فرد به پایه ای ازشناخت می شود-ازجمله نکاتی است که درهنگام آموزش باید به آن توجه داشت!!!!(2)
(1).بحارالانوار؛ج2،ص32
(2).هولفیش گوردون،تفکرمنطقی،ترجمه سعیدبهشتی،به نقل از:یادداشتهای کلاسی درس فلسفه تعلیم وتربیت دکتر شرقی،سال1372
حقیقت انسانی...
انسان موجودی است دو ساحتی که یک ساحت آن جسم او میباشد که با چشم آن را میبینیم یعنی صورت ظاهریش و ساحت دیگر، روح وی میباشد که چون مادی نیست با چشم نمیتوان آن را دید، اما این دو بعد انسان بطور کامل مستقل از هم نبوده بلکه تاثیر متقابلی دارند یعنی همچنانکه انسان وقتی از نظر بدنی مریض میشود، از نظر روحی نیز احساس خستگی میکند و بر عکس وقتی که از نظر روحی دچار مشکل میشود.، از نگاه کردن به صورتش میتوان فهمید، ولی یک سوال اساسی هست و آن اینکه از بین دو بعد انسان، کدامیک نقش اصلی را بازی میکند. روح انسان یا جسمش؟
تفاوت نبی ورسول
وماارسلنا من قبلک من رسول ولا نبی الا…(حج:52)
وپیش ازتوهیچ رسول وپیامبریرانفرستادیم،جزاینکه…
امام باقرعلیه السلام:
نبی کسی است که(فرشته وحی را)می بیندوصدا(ی وحی)رامی شنود،ولی فرشته وحی رامشاهده نمی کندورسول کسی است که صدا(ی وحی) رامی شنودو در خواب می بیند وفرشته وحی رامشاهده می کند.
معانی نبی...
.احتمال اول)
نبی ازریشه <نبأ> به معنای (خبر) گرفته شده و به معنای کسی که دارای خبراست ودیگران رااخبار می کند.
.احتمال دوم )
آن است که ریشه نبی از(نبوة)به معنای بلندی وارتفاع است،دراین صورت ،نبی به معنای شخصی است که ازشأنی والا ومقامی بلند برخورداراست.
.احتمال سوم)
نبی به معنای راه وطریق است وپیامبران را ازآن جهت (نبی) گویند که راههای هدایت بشری به سوی خداوندند.
مدافع امامت
السلام علیک یازینب کبری نائبة الزهرا
کربلا درکربلا می ماند اگر.........
مدافع ولایت
« السلام علیک یاامیرالمؤمنین »
حقیقت روح درنظرمتکلمان
1.بدن انسان اجزایی اصلی دارند،که ازآغازتاپایان عمربدون هیچ گونه تغییری باقی می مانند ونفس انسان چیزی جچزهمین اجزای اصلی نیست.(1)
2.نفس انسانی جوهری جسمانی است،اماماهیت آن باجسمی که بدن ازآن ساخته شده است تفاوت دارد.نفس جسمی لطیف،نورانی وملکوتی است که درون بدن جریان دارد. (آن چنان که آتش درون زغال جاری است)وجداشدن آن ازبدن سبب مرگ می شود.(2)
3.نفس،جوهری مجردوغیرجسمانی است وازخواص ماده مانندمکان ،زمان،جرم،حجم وشکل منزه است.
منابع:
(1)ر.ک:فاضل مقداد،ارشادالطالبین،ص388
(2)تفتازانی،شرح المقاصد
حکمت
چون افعال الهی ازصفات ذاتیه اومانندعلم وقدرت ومحبت به کمال وخیر،سرچشمه می گیرد همیشهبه صورتی تحقق می یابدکه دارای مصلحت باشدیعنی بیشترین کمال وخیر بران مترتب گردد وچنین اراده ای به نام <<اراده حکیمانه>>نامیده می شودوازاینجا صفت دیگری برای خداوندمتعال درمقام فعل،به نام صفت<<حکیم>>انتزاع می گرددکه مانند دیگرصفات فعلیه،قابل بازگشت به صفات ذاتیه خواهدبود.
آثاراعتقادبه قضاءوقدر
1:کسی که حوادث راتابع اراده حکیمانه خداوندمتعال ومستندبه تقدیروقضاءالهی می داند،ازپیشامدهای ناگوارنمی هراسدودربرابرآنهاخودرانمی بازد وبه جزع وفزع نمی افتدبلکه توجه به اینکه این حوادث،جزئی ازنظام حکیمانه این جهان است وطبق مصالح وحکمتهایی رخ داده است ومیدهدباآغوش باز ازآنها استقبال می کندوملکات فاضله ای ازقبیل صبروتوکل ورضاوتسلیم را بدست می آورد.
2:شخص شیفته وفریفته خوشیهاوشادیهای زندگی نمی شود وبه آنهامغروروسرمست نمی شودونعمتهای خداراوسیله فخرفروشی وبه خودبالیدن قرارنمی دهد.
آثاراعتقادبه قضاءوقدر
1:کسی که حوادث راتابع اراده حکیمانه خداوندمتعال ومستندبه تقدیروقضاءالهی می داند،ازپیشامدهای ناگوارنمی هراسدودربرابرآنهاخودرانمی بازد وبه جزع وفزع نمی افتدبلکه توجه به اینکه این حوادث،جزئی ازنظام حکیمانه این جهان است وطبق مصالح وحکمتهایی رخ داده است ومیدهدباآغوش باز ازآنها استقبال می کندوملکات فاضله ای ازقبیل صبروتوکل ورضاوتسلیم را بدست می آورد.
2:شخص شیفته وفریفته خوشیهاوشادیهای زندگی نمی شود وبه آنهامغروروسرمست نمی شودونعمتهای خداراوسیله فخرفروشی وبه خودبالیدن قرارنمی دهد.